SZILVÁS GOMBÓC I.

Már a "Padlás"-ban is megénekelték, hogy milyen jó is a szilvásgombóc. És valóban. Jó is, és könnyű is megcsinálni.
Egy kis ízelító:

Sokféle recept van, Én mégis a nagymamai receptemet szeretem a legjobban. A legegyszerűbb és legfinomabb a számomra.
És most már Én is így csinálom az Én kis családomnak.

Itt kint Franciaországban sakójnos nem találtam magvaváló szilvát, így a sárga és lila ringló szilvából szoktam csinálni. De abból is nagyon-nagyon finom.

És a recept:
1 kg héjában főtt krumplit áttörünk. Ha egy picit kihűlt, egy picit megsózzuk, és összegyúrjuk annyi teljesőrlésű liszttel, hogy ne ragadjon, és közepesen kemény tésztát kapjunk. 
Lisztezett deszkán kinyújtjuk, négyzetekre vágjuk, egy-egy szilvát rakunk a közepére (amit fahéjjal elkevert barnacukorral töltünk meg), majd gombócokat formálunk. 

Forrásban lévő (lehetőleg só nélküli) vízben főzzük, az újraforrástól számított 5-8 percig.
Porcukorral és fahéjjal (de már találkoztam olyannal is, aki kakaóval) tálaljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Egy kis francia, egy kis magyar. Olykor pedig teljesen más! Kalandozás a konyhán innen és túl!