KÉSZÍTSÜNK OTTHON TEJTERMÉKET - A NAGY TÚRÓ PROJEKT - TÚRÓ FRANCIAORSZÁGBAN 3/1

Sajnálatos módon Franciaországban még mindig nem árulnak túrót. Mivel családunk nagy túrószerető, így megpróbálkoztam itthon vele. Nem nagy ördöngösség az elkészítése, és nagyon jó lett. A tiszta munkaidő nem több 5 percnél. Ha adott mennyiséget akarunk csinálni, arra ügyeljünk, hogy 1 liter tejből kb. 20 dkg túró lesz.




HOZZÁVALÓK

1 liter házi tej
1 ek tejföl v creme fraiche


ELKÉSZÍTÉS

A házi tejet forraljuk fel, majd hagyjuk kihűlni. Adjunk hozzá egy evőkanál tejfölt (avgy creme fraichet), és hagyjuk letakarva szobahőmérsékleten állni 2-3 napig. 
Miután a tej megaludt, a felső fél cm-es réteget szedjük le, a többit tegyük egy edénybe.
Egy "eggyel nagyobb méretű lábosba" tegyünk fel vizet a "tűzre", erre tegyük rá az aludttejes edényt. (Az edény beleér ugyan a nagyobb edény vizébe, de nem süllyed el benne a füle miatt!)
Szóval takarék lángon kezdjük el melegíteni, lassan, majd egy idő után elválik a savója, amikor ez már forró, egy villával óvatosan nyúljunk bele a tejbe, és kicsit mozgassuk meg.
Ne nagyon, mert akkor nagyon apró szemű lesz a túrónk. Ekkor már elválik a túró. Végül tésztaszűrőben alaposan csepegtessük le.

Én este szoktam csinálni, éjjelre "magára" hagyom és reggel a friss túró vár már.



Hamarosan azt is megmutatjuk, hogy készítsünk Franciaországban kapható kész tejtermékből túrót!



6 megjegyzés:

Eulicska@citromail.hu írta...

Szia !
Ha megbizható helyről veszed a tejet nem szükséges felforralnod.Nekem van egy igazi tehenem és sosem forralom mert igy nem lesz tejfolöd.üdv Mandula

Tranzsé írta...

huha.. jó nehéznek tűnik :( múltkor vettem valami sajtfélét, de annyira féltem a csalódástól, hogy nem túró lesz hogy csak állt szomorúan a hűtőben míg végül meg nem romlott, fel sem bontottam, úgy dobtam ki :( pedig körözöttet akartam csinálni :( valami kék kockás doboza volt, kicsit olyasmi mint a tejföl, de szerintem már sosem tudom meg. nekem annyi is elég lenne ha valami hasonló dolgot találhatnék, aminek legalább túróíze van. valaki valami ötlet?

Tranzsé írta...

azt hiszem ez a faisselle vagy mi volt. vagy fromage feulleté vagy foulleté vagy nemtudom már tényleg :D

Bandris írta...

Tejfol helyett vajon jo, ha egy kanal crème fraîche-t adunk hozza (a zsirosabbol)?

ChezSandra írta...

Nyugodtan Bandris :)

QuiltFOX írta...

Ricotta, hüttenkäse (cottage cheese) es quark - egyik sem turo, de valamelyest hasonlitanak ra (ezeket en Svajcban veszem)

Egy kis francia, egy kis magyar. Olykor pedig teljesen más! Kalandozás a konyhán innen és túl!