PARADICSOMOS MOZZARELLÁS VENDÉGVÁRÓK

Ez a paradicsomos sósság is azt hiszem a többször elkészítendők közé kerül. Nagyon gyorsan elkészül, és a kezdők is nyugodtan megpróbálkozhatnak vele. És az íze... Valami mennyei. Megmondom őszintén, napok óta rá vagyok kattanva a pizza témára.(Igazából nagy kutatómunkában vagyok vékony, hólyagos pizza témában, remélem hamarosan erről is írhatok postot)! 

De vissza ehhez a "recepthez".
Az alapja a leveles tészta - ami szerintem minden háztartás kötelező kelléke kell hogy legyen...
Továbbiakban szükség lesz paradicsomszószra (Én most dupla koncentrátumot használtam), apróra szeletelt sonkára, 1-2 fej gombára, kevés kukoricakonzervre, friss bazsalikom levélre, és reszelt mozzarellára.

Első lépésként bekapcsolom a sütőt a legmagasabb hőmérsékletre (Én pizzafokozatot kapcsoltam). A tésztát sütőpapírral együtt a tepsibe rakom.

A tetejét megkenem vékonyan paradicsom koncentrátummal ( Én hogy tényleg vékony legyen, a kanál domború felére nyomtam a paradicsomot, és úgy terítettem szét, de tényleg éppen hogy csak!)

Rárakom az apróra vágott sonkát, a szinte papír vékonyra felszeletelt gombá(ka)t, a friss bazsalikom leveleket és a reszelt mozzarellát.

A forró sütőben 5-6 perc alatt készre sütöm. Kb annyi idő kell neki, hogy a mozzarella aranybarna színben pompázzon, és már kész is. Kissé fel fog hólyagosodni, de utána "le fog lapulni". 


A kész tésztát kivesszük és cikkelyekre vágjuk.


Akár szeletként is ehető, de akkor szerintem érdemes egy pár perccel tovább sütni, hogy keményebb legyen. Ezzel a rövidebb sütési idővel egy könnyen feltekerhető tésztát kapunk. A tészta háromszöget talpával magunk felé rakjuk, és a csúcsa felé feltekerjük. Majd az egészet átszúrjuk  egy party pálcikával (vagy egy fogpiszkálóval). De magában is megáll.



Nincsenek megjegyzések:

Egy kis francia, egy kis magyar. Olykor pedig teljesen más! Kalandozás a konyhán innen és túl!