NOKEDLI KUKORICALISZTBŐL - HOZZÁADOTT GLUTÉNT NEM TARTALMAZ !

A nokedli nagy favorit a gyerekeknél, legyen szó mint köretről vagy a ráütött tojásos verziójáról. Eddig búzalisztből készítettem, de most sárga kukoricaliszttel csináltam. A régi jól bevált receptet vettem alapul, ami akár használható is lehetett volna, viszont a folyadék kevésnek bizonyult.
Úgyhogy nagyobb mennyiségű tej hozzáadásával már sikerült is. Elsőre kicsit aggódtam, mert nem a szokásos nyúlós, tapadós tészta lett. De forrásban lévő vízbe szaggatva gyönyörűen megfőttek (meg és nem szét!), nem beszélve arról, hogy az eltakarítás is egyszerűbb volt utána.
A végeredmény pedig azt hiszem magáért beszél, ezek a kis sárga galuskák napfényt csalnak minden tányérra. Zárójelben jegyzem meg, Nálunk kérték, hogy ezentúl csak ezt készítsem ;)   




HOZZÁVALÓK

400 gramm sárga kukoricaliszt
2 db egész tojás
500 ml tej
só + a főzéshez is


ELKÉSZÍTÉS



A vizet forraljuk fel, közben öntsük egy keverőtálba a kukoricalisztet, üssük rá a tojásokat, alaposan sózzuk meg, majd öntsük rá a tejet. Alaposan keverjük össze, majd ha már forr a víz vegyük le a hőmérsékletet, sózzuk meg, majd szaggassuk a forró vízbe a tészta kb felét.

Keverjük meg, majd rakjuk fel a legmagasabb fokozatra, hagyjuk egyet rottyanni, majd közepes lángon egyszer-kétszer megkeverve 3-4 perc alatt főzzük készre.

Ha kész, emeljük ki a főzőbetétet (Én tésztaszűrős edényben készítem), majd folyó hideg víz alatt alaposan öblítsük át a tésztát, és öntsük egy tálba.

Ugyanígy eljárva főzzük ki a második adagot is.

1 megjegyzés:

Sarka írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

Egy kis francia, egy kis magyar. Olykor pedig teljesen más! Kalandozás a konyhán innen és túl!